PROJECT : SHOESHOP / CONCEPT STORE

BY : MOKO / MICHAŁ GRATKOWSKI, MARTA FREJDA

AREA : 93 M2

YEAR : 2003

PLOT : WARSAW , ŚNIADECKICH

STATUS : CONCEPT

FUMO_LOGO_P1

logoshoeshop

FUMO_LOGO_P1

Przez witryny od strony ulicy, widać wykadrowane nogi z butami. Są to buty klietów stojących przy ekspozycji we wnętrzu sklepu.

Jego przestrzeń została skomponowana, tak aby wydobyć najbardziej istotne elementy - czyli buty. Poprzez organizację ścian działowych na sposób kadrów, odwiedzający sklep, fokusuje się na celu, jakim jest prezentowany towar.

W opozycji do starych używanych butów, w jakich najcześciej pojawiają się klienici, nowe stają się wymarzonym rozwiązaniem i chce się je natychmiast mieć.

FUMO_LOGO_P1

rzutiprzekroj

FUMO_LOGO_P1

Funkcjonalnie sklep działa jak galeria, na schodach przy wejściu, prezentowane są najbardziej orginalne buty. Nad witrynami znajdują się podświetlane szklane półki, gdzie umieszczono najlepiej sprzedające się modele. W głębi, za ścianą z kadrującym widokiem, znajdują się miejsca do siedzenia i przymierzania butów. Szklane półki, prezentujące limitowane serie, zawieszone są równierz na ścianie z kadrującym wcięciem po prawej stronie.Na samym końcu sklepu umieszczono stanowisko sprzedawcy, oraz zaplecze.

Posadzka w strefie wejścia i expozycji to błyszcząca żywica epoxydowa, w szarym kolorze. Strefa przymierzania  ma na posadzce miękką wykładzinę umilającą zmianę obuwia. Ściany malowane na różne odcienie żółtego i szarego. Oświetlenie witryn i expozycji to mocne światło halogenowe natomiast oświetlenie sufitu, to równomiernie, rozmieszczone przemysłowe świetlówki.

FUMO_LOGO_P1

dostronyplanszaFUMO_LOGO_P1